At gå til yoga kan være en dejlig og udviklende oplevelse

"Personlig udvikling...."

Yoga blev formuleret for flere tusinde år siden for at skabe harmoni i krop, sind og ånd.
Yoga både styrker og afspænder kroppen og sindet.
Yoga bibringer vitalitet, flexibilitet, styrke, koncentration, overskud og mentalt nærvær.

Bevidstheden i hele kroppen forbedres .
Du møder udfordring og fysisk krævende stillinger som træner styrken, stabiliteten og viljekraften. Men du møder også de blide og mere rekreerende stillinger.
Holdningen bedres, hvilket medfører, at åndedrættet bliver mere flydende og frit. Fokus på "at være til stede" i træningen medfører en stor følelse af nærvær og opmærksomhed.

Alle stillinger påvirker krop og sind forskelligt...
Basisstillingerne er vigtige, da det er her, der opbygges styrke, udholdenhed og flexibilitet.

  • Yoga er for alle uanset alder og køn
  • Yoga er ikke en konkurrence, og du vil ikke blive sammenlignet eller bedømt i forhold til andre. Det er vigtigt, at du lytter til og respekterer din egen krop.

Jeg tilrettelægger alle mine programmer, så stillingerne bliver trænet i en fornuftig og hensigtsmæssig rækkefølge, og jeg holder øje med, at du udfører øvelserne forsvarligt, så skader undgåes.

Og husk:
Der er ALTID en yogastilling man er bedst til!

 

For at du selv og dine med-kursister har mulighed for at få optimalt udbytte af yoga- klassen:
Kom 5 - 10 min. før og giv dig selv tid "til at lande...".
Sluk mobilen !
Bring ikke mad eller drikkevarer ind i klassen.
Brug ikke stærke parfumer / dufte.
Tag ikke store smykker på.

Mad:
Det er bedst ikke at spise et hovedmåltid de sidste 3-4 timer før træningen. En lille snack kan indtages ca. 1-2 timer før.

Tøj:
Behageligt tøj, der ikke forhindrer kroppens bevægelighed.
Ingen fodtøj - vi træner på bare fødder !
 
 

"Stillingerne vil hjælpe en person til at tage opmærksomheden væk fra kroppen alene mod udforskningen af sjælen "

BKS Iyengar